Τι είναι η ειδικότητα «Προσχολική Αγωγή»
H ειδικότητα αυτή είναι ένα δημιουργικό επάγγελμα γεμάτο προκλήσεις. Tαιριάζει απόλυτα σε όλους όσους αγαπούν τα παιδιά και ενδιαφέρονται να δουλέψουν σε παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία. Oι διπλωματούχοι Βρεφονηπιαγωγοί έχουν σαν κύρια απασχόληση τους την ψυχαγωγία και την εκπαίδευση παιδιών που εντάσσονται για πρώτη φορά σε παιδικούς σταθμούς ή νηπιαγωγεία.

Xάρη στη φαντασία και την ειδική εκπαίδευσή τους, οι διπλωματούχοι παιδαγωγοί βοηθούν τα παιδιά να συλλάβουν έννοιες που σχετίζονται με το θέατρο, τη χειροτεχνία, το κουκλοθέατρο, τη μουσική, τη ζωγραφική και να εκφράσουν τον πλούσιο συναισθηματικό τους κόσμο με τρόπους δυναμικούς και πρωτότυπους.

Προφιλ Ειδικότητας
Η κάτοχος Διπλώματος ΙΕΚ στην ειδικότητα της Προσχολικής Αγωγής έχει πιστοποιήσει τις γνώσεις, δεξιότητες και επαγγελματικές στάσεις που την καθιστούν ικανή να εργαστεί σε κέντρα προσχολικής αγωγής (ιδιωτικούς και δημόσιους βρεφονηπιακούς σταθμούς) εκτελώντας τις ακόλουθες κύριες επαγγελματικές δραστηριότητες:

  • Μεριμνά για την ψυχοσωματική υγεία, ψυχοσωματική εξέλιξη, τη διαπαιδαγώγηση και την κοινωνικοποίηση βρεφών και νηπίων, παιδιών δηλαδή ηλικίας 0 – 6 ετών. Τους προσφέρει αγωγή, ψυχαγωγία, γροντίδα, (φαγητό, καθαριότητα) συμφώνα με τις αρχές της Βρεφοκομίας και της Παιδαγωγικής.
  • Ακολουθεί το ημερήσιο πρόγραμμα του βρεφονηπιακού Σταθμού, το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά από δραστηριότητες που βοηθούν το παιδί να αποκτήσει γνώσεις και εμπειρίες, να αναπτύξει ευαισθησία, φαντασία, αισθητική, δημιουργική ικανότητα, ικανότητα έκφρασης, παρατηρητικότητα και αυτονομία, γενικά να διευρύνει τον εσωτερικό του κόσμο, να ωριμάσει συναισθηματικά και ψυχοκινητικά.
  • Φροντίζει – με την κατάλληλη προσέγγιση – για τη συμμετοχή στις δραστηριότητες όλων ανεξαρτήτως των παιδιών και γενικά για τη δημιουργία ατμόσφαιρας στοργής, αποδοχής, ασφάλειας και χαράς.
  • Παρατηρεί τις αντιδράσεις του κάθε παιδιού επισημαίνει αλλαγές ή παθολογικά συμπτώματα, ενημερώνει σχετικά τον/την υπεύθυνο/η βρεφονηπιοκόμο ή νηπιαγωγό και με την έγκρισή του/της τους γονείς και τους ειδικούς (γιατρό, ψυχολόγο κτλ.).
  • Εφαρμόζει πιστά όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας και ευθύνεται για κάθε αμέλεια ή παράλειψη που μπορεί να έχει επίπτωση στην υγεία των παιδιών.
  • Αναπληρώνει τον/την βρεφονηπιοκόμο/νηπιαγωγό όταν απουσιάζει.
  • Συντάσσει εκθέσεις και ενημερώνει βιβλία που προβλέπονται από τους κανονισμούς για θέματα που αφορούν τα παιδιά και γενικά τη λειτουργία του σταθμού.
  • Εκτελεί σε ημερήσια βάση τις εργασίες που περιγράφονται παρακάτω και που προσαρμόζονται στις ανάγκες των παιδιών, τις συνθήκες της ημέρας ή τις απαιτήσεις της ημερήσιας εργασίας του/της.

EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ
Oι Διπλωματούχοι Προσχολικής Αγωγής μπορούν να απασχοληθούν σε συμβουλευτικά κέντρα, σε κέντρα ειδικής αγωγής, σε κέντρα προσχολικής αγωγής ενώ οι περισσότεροι προσλαμβάνονται στον παιδικό σταθμό που επέλεξαν για πρακτική εξάσκηση καθώς και να ιδρύσουν δικό τους παιδικό σταθμό.

Το επάγγελμα των παιδαγωγών προσχολικής αγωγής είναι κατοχυρωμένο με επαγγελματικά δικαιώματα (ΦΕΚ 749 Τεύχος Β΄, 19/5/1999). Το πτυχίο προσχολικής αγωγής του ΙΕΚ Ιπποκράτειος είναι απαραίτητο προσόν για διορισμό στο δημόσιο τομέα (Π.Δ. 50 ΦΕΚ 39, 5/3/2001).

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΆΣΚΗΣΗ
Oι φοιτητές – παιδαγωγοί προσχολικής ηλικίας εκπαιδεύονται σε θεωρητικό επίπεδο από ένα καταξιωμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, που εφαρμόζει τις πιο σύγχρονες μεθόδους κατάρτισης. Οι φοιτητές ολοκληρώνουν τον κύκλο των σπουδών τους με πρακτικές εφαρμογές στους παιδικούς σταθμούς και στα κέντρα προσχολικής αγωγής που συνεργαζόμαστε, προσφέροντας στους φοιτητές μας τη μοναδική εμπειρία της πρακτικής εξάσκησης σε πραγματικές συνθήκες εργασίας.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ

1. Υποδοχή των βρεφών και των νηπίων

  • Παραλαβή των βρεφών και των νηπίων (από τα σχολικά λεωφορεία ή από τους γονείς)
  • Τακτοποίηση ατομικών ειδών.
  • Ατομική απασχόληση σε γωνιές δραστηριοτήτων.
  • Έλεγχος προσέλευσης βρεφών και νηπίων (παρουσίες – απουσίες)
  • 2. Ατομική καθαριότητα των παιδιών

    • Καθαριότητα των βρεφών
    • Καθαριότητα των νηπίων: χρήση τουαλέτας – πλύσιμο χεριών (σαπούνι – πετσέτα) και προσώπου (χρήση οδοντόκρεμας)

    3. Διατροφή (πρόγευμα, μεσημβρινό γεύμα, απογευματινό)

    • Τάϊσμα των βρεφών
    • Προετοιμασία γευμάτων με συμμετοχή των παιδιών (στρώσιμο τραπεζιού, διανομή, συγκέντρωση σκευών, τακτοποίηση χώρου)
    • Ενίσχυση της ανάπτυξης των νηπίων – μέσα από την διαδικασία των γευμάτων – σε διάφορους τομείς:αυτοεξυπηρέτηση, κοινωνικοποίηση, επικοινωνία κ.α.
    • γνώση των διαφόρων τροφών (χρήση και θρεπτική αξία)
    • απόκτηση σωστών τρόπων και συνηθειών.

    4. Πρόγραμμα αγωγής

    • Θέμα ενδιαφέροντος (μήνυμα από τα παιδιά για κάτι που θέλουν να μάθουν)
    • Δραστηριότητες πάνω στο θέμα ενδιαφέροντος που καλύπτουν όλους τους τομείς αγωγής των νηπίων
    • Γλωσσική εξέλιξη
    • γλωσσικές ασκήσεις – ενίσχυση από παιδαγωγό
    • Ζωγραφική: υλικά ζωγραφικής (χαρτιά – μπογιές), διάφορες τεχνικές (άχρηστο υλικό), οικολογία
    • Κολλάζ: Κατασκευές με διάφορα υλικά
    • Πλαστική: Κατασκευές με διάφορα υλικά
    • Θεατρικό παιχνίδι – δραματοποίηση: από τη διήγηση – παίζουμε θέατρο
    • Λογοτεχνία (παραμύθι, ιστορία, ποίημα): χρήση βιβλίων, κατασκευή βιβλίων
    • Χειροτεχνία: υφαντική, κέντημα, κατασκευές από άχρηστο υλικό
    • Μουσική – Ρυθμική: μύηση στη μουσική, μουσικά όργανα, μέθοδος Οrff, ρυθμική έκφραση
    • Μουσεία – χώροι τέχνης κτλ
    • Γωνιές: πως φτιάχνονται, πως χρησιμοποιούνται
    • Οικολογία: μύηση στη φυσική ζωή, μελέτη του περιβάλλοντος, προστασία του περιβάλλοντος
    • Αισθητηριακή αγωγή: αισθητηριακές ασκήσεις, παιχνίδια
    • Κουκλοθέατρο – Θέατρο Σκιών: είδη κούκλας, σκηνικό, τρόπος παιξίματος
    • Δεξιότητες: προμαθηματικές έννοιες, προανάγνωση, προγραφή
    • Παιχνίδι: ελεύθερο ή οργανωμένο παιχνίδι στον εσωτερικό και στον εξωτερικό χώρο

    5.Αναύπαυση βρεφών και νηπίων

    • Προετοιμασία χώρου και παιδιών
    • Οργάνωση κατάλληλου περιβάλλοντος
    • Απασχόληση των παιδιών που για οποιονδήποτε λόγο δεν αναπαύονται, με επιτραπέζια παιδαγωγικά παιχνίδια ή διάφορες παιδαγωγικές γωνιές.

    6. Αναχώρηση

    • Τυχόν ανακοινώσεις στους γονείς
    • Τυχόν καθαριότητα
    • Τυχόν έκτακτο πρόβλημα υγείας

Οι απόφοιτοι αποκτούν πιστοποιημένο Δίπλωμα Επαγγελματικής Κατάρτισης της ειδικότητάς τους το οποίο είναι απαραίτητο για την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων.

Το Δίπλωμα είναι ισότιμο του Δημοσίου τόσο της Ελλάδας όσο και όλων των άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, απονέμεται από το Υπουργείο Παιδείας μετά από Εξετάσεις που διενεργεί ο Ο.Ε.Ε.Κ. και είναι απαραίτητο προσόν για διορισμό στο δημόσιο τομέα (Π.Δ. 50 ΦΕΚ 39, 5/3/2001).

Δικαιολογητικά Εγγραφής για υπήκοους Ευρωπαϊκής ένωσης:

  1. ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΛΥΚΕΙΟΥ (ΦΩΤΟΤΥΠΙΑ ΕΠΙΚΥΡΩΜΕΝΗ)
  2. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ (ΦΩΤΟΤΥΠΙΑ ΕΠΙΚΥΡΩΜΕΝΗ)
  3. ΕΞΙ (6) ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ έγχρωμες
  4. Α.Φ.Μ. υπόχρεου φορολογικής δήλωσης
  5. Α.Μ.Κ.Α. σπουδαστή

Δικαιολογητικά Εγγραφής για υπήκοους εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης (π.χ. Αλβανία, Ρωσία)

  1. ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΛΥΚΕΙΟΥ (ΦΩΤΟΤΥΠΙΑ ΕΠΙΚΥΡΩΜΕΝΗ)
  2. ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ + ΑΔΕΙΑ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ (ΦΩΤΟΤΥΠΙΑ)
  3. ΕΞΙ (6) ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ έγχρωμες
  4. Βεβαίωση Ελληνομάθειας (δεν απαιτείται αν υπάρχει απολυτήριο Ελληνικού Λυκείου)
  5. Α.Φ.Μ. υπόχρεου φορολογικής δήλωσης
  6. Α.Μ.Κ.Α. σπουδαστή

Αναλυτικές Πληροφορίες

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΕΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

ο εκπαιδευόμενος μετά το τέλος των μαθημάτων πρέπει να γνωρίζει τις βασικές αρχές της ψυχολογίας, τη δομή, τη λειτουργία και τις μεθόδους μελέτης του ψυχικού οργανισμού του ανθρώπου γενικά και του παιδιού ειδικότερα.
Ενότητες:

  • γνωστική ψυχολογία
  • ψυχολογία κινήτρων
  • το άτομο ως προσωπικότητα
  • το άτομο στην κοινωνία – ανθρώπινες σχέσεις

paidagwgika-ipokratios-mathimata1ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΙΚΗ

  • η εξέλιξη της προσχολικής αγωγής (σύγχρονα ρεύματα και κατευθύνσεις)
  • έννοιες, στόχοι και μεθοδολογία της προσχολικής αγωγής
  • το έργο της προσχολικής αγωγής στη χώρα μας
  • τρόποι και μέσα εφαρμογής των θεωρητικών κατευθύνσεων στην πράξη μέσα στον παιδικό σταθμό

ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

  • το αντικείμενο της Εξελικτικής Ψυχολογίας, εισαγωγικές έννοιες και ορισμοί
  • σύγχρονες θεωρητικές κατευθύνσεις της Εξελικτικής Ψυχολογίας
  • τα κύρια στάδια ανάπτυξης
  • παιδαγωγική αντιμετώπιση της εξελικτικής διαδικασίας

paidagwgika-ipokratios-mathimata2ΤΕΧΝΙΚΑ

  • ιδιότητες και δυνατότητες διαφόρων υλικών καθώς και τεχνικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη ικανοτήτων έκφρασης και δημιουργίας του παιδιού
  • χρήση υλικών και τεχνικές για την παρουσίαση κάποιου θέματος

ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

  • απόκτηση ικανότητας «μελωδικής ανάγνωσης» από βιβλία με τραγούδια και μελωδίες
  • απόκτηση ενός αρχικού ρεπερτορίου, ικανοποιητικού για την καλλιέργεια της μουσικής ικανότητας των παιδιών
  • κινητοποίηση του σώματος σαν μέσο έκφρασης
  • χρήση απλών αυτοσχέδιων οργάνων και τραγουδιών για να καλλιεργήσει στα παιδιά τη μουσικότητα και το ρυθμό

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ

  • το άτομο στην κοινωνία – ανθρώπινες σχέσεις
  • τρόποι πρόληψης και προφύλαξης από τα διάφορα νοσήματα
  • βασικοί κανόνες υγιεινής που αφορούν γενικά το άτομο, τη διατροφή του, το περιβάλλον του
  • κανόνες υγιεινής που αφορούν ειδικότερα τη διαβίωση του παιδιού της προσχολικής ηλικίας

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ

  • οι συνηθέστερες παιδικές ασθένειες και τα χαρακτηριστικά τους
  • εφαρμογή των θεραπευτικών οδηγιών του γιατρού

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΒΡΕΦΟΚΟΜΙΑΣ

  • βασικές αρχές βρεφοκομίας
  • στάδια σωματικής και ψυχικής ανάπτυξης του βρέφους
  • χαρακτηριστικά αγωγής και εκπαίδευσης της βρεφικής ηλικίας
  • το περιεχόμενο αγωγής και εκπαίδευσης στη διάρκεια των πρώτων 3 χρόνων ζωής

ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ

  • είδη φαρμάκων, τρόποι χορήγησης και περιπτώσεις που αυτά είναι αναγκαίατρόποι πρόληψης ατυχημάτων
  • αντιμετώπιση κάθε οξείας κατάστασης που θα προκύψει σχετικά με την υγεία του παιδιού

paidagwgika-ipokratios-mathimata3ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

  • τα είδη της παιδικής λογοτεχνίας και τις ερμηνείες τους ή το συμβολισμό τους
  • γνώση των στοιχείων του καλού λογοτεχνικού παιδικού βιβλίου
  • χρήση του παιδικού λογοτεχνήματος για παιδαγωγικούς σκοπούς
  • εξοικείωση με την αφήγηση
  • εξάσκηση στη δραματοποίηση της ιστορίας, του μύθου
  • γνώση του πλούτου της ελληνικής λαογραφίας που αναφέρεται στο παιδί και μετάδοση αυτού στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας

ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

  • βασικές αρχές επικοινωνίας και εξοικείωση με τις αποτελεσματικότερες τεχνικές της
  • βασικές αρχές της λειτουργίας των ομάδων που έχουν σκοπό τη θεραπεία, τη μάθηση ή το παιχνίδι

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

  • γνώση της σχέσης και της αλληλεπίδρασης ατόμου και κοινωνικής ομάδας
  • αντίληψη της αναγκαιότητας και χρησιμότητας της γνώσης και κατανόησης των κοινωνικών φαινομένων και καταστάσεων, συνδέοντας συνεχώς τη θεωρία με την καθημεριή ζωή

Στοιχεία Οργάνωσης Βρεφονηπιακού Σταθμού

  • οι απαραίτητες ενέργειες για την ίδρυση και λειτουργία ενός παιδικού ή βρεφονηπιακού σταθμού (νομοθεσία, προδοαγραφές)
  • οργάνωση και εξοπλισμός με βάση τις παιδαγωγικές αρχές, ενός παιδικού ή βρεφονηπιακού σταθμού, κατάλληλου για τις ανάγκες των παιδιών (φυσικές, ψυχοσυναισθηματικές, επικοινωνίας και έκφρασης)

paidagwgika-ipokratios-mathimata4ΣTOIXEIA ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΗΣ

  • γνώση των διατροφικών αναγκών του παιδιού
  • ενδεικνυόμενη συχνότητα και ποσότητα των γευμάτων του παιδιού
  • κατάρτιση διαιτολογίου, κατάλληλου για την ηλικία και την εποχή

 

 

ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ

  • προετοιμασία μιας ολοκληρωμένης παράστασης (επιλογή σεναρίου, σκηνικά, επιλογή μουσικής υπόκρουσης)
  • κατασκευή διαφόρων ειδών κουκλών

Ενότητες:
1. Κούκλες (γαντόκουκλα, κλασσική, αυτοσχέδια από άχρηστο υλικό)
2. Ρουχισμός κούκλας
3. Σκηνικά
4. Παρουσίαση ενός παραμυθιού

paidagwgika-ipokratios-mathimata5ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ
1. Φιγούρες – κατασκευή
2. Κατασκευή σκηνικού
3. Παίζουμε ένα θέατρο σκιών
4. Αυτοσχεδιάζουμε

paidagwgika-ipokratios-gallery005ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
χρήση των εκφράσεων του προσώπου, των κινήσεων του σώματος, της φωνής και των ήχων για τη σύνθεση παντομίμας
Ενότητες:
1. Το θεατρικό παιχνίδι μέσο αγωγής
2. Τεχνικές ανάπτυξης θεάτρου
3. Αυτοσχεδιασμοί – Πηγές έμπνευσης
4. Σωματική έκφραση
5. Σκηνικά – Υλικά
6. Μεταμφιέσεις – Κουστούμια
7. Αναπαράσταση παραμυθιού
8. Αναπαράσταση τραγουδιού
9. Αναπαράσταση τυχαίου γεγονότος
10. Η αξία του δραματικού παιχνιδιού
11. Ο ρόλος του εμψυχωτή

ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

  • χρήση διαφόρων τεχνικών για την παρουσίαση για την παρουσίαση κάποιου θέματος
  • χρήση διάφορων εύχρηστων υλικών για την κατασκευή μορφών και αντικειμένων από την καθημερινή ζωή

ΠΑΙΧΝΙΔΙ

  • ελεύθερο ή οργανωμένο παιχνίδι στον εσωτερικό και στον εξωτερικό χώρο
  • γνώση των διαφόρων ειδών παιχνιδιών και του τρόπου χρήσης τους στην αγωγή και ψυχαγωγία των παιδιών
  • χρήση του παιχνιδιού σε όλες τους τις διαστάσεις

paidagwgika-ipokratios-mathimata7ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

  • εισαγωγή σε βασικές οικολογικές έννοιες
  • ανακύκλωση χαρτιού, γυαλιού, αλουμινίου
  • περιβαλλοντική αγωγή / εκπαίδευση
  • γνωριμία του κόσμου γύρω μας (γειτονιά, κοινότητα, πόλη)
  • προστασία του περιβάλλοντος

 

 

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

  • αγωγή και εκπαίδευση μέσα από την τέχνη
  • μέθοδοι προσέγγισης της τέχνης ανάλογα με την ηλικία και το χώρο
  • προετοιμασία, πραγματοποίηση και αξιολόγηση επίσκεψης σε χώρο τέχνης
  • αγωγή και εκπαίδευση μέσα από τους εργασιακούς και βιοτεχνικούς χώρους και τις διάφορες υπηρεσίες
  • αγωγή και εκπαίδευση μέσα από την ελληνική παράδοση

paidagwgika-ipokratios-gallery001ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΆΣΚΗΣΗ

ΠΑΡΟΧΕΣ - ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ

ΠΑΡΟΧΕΣ

  • Βιβλία σε ψηφιακή μορφή (ΔΩΡΕΑΝ)
  • Δυνατότητα αναβάθμισης σπουδών – συνέχισης σπουδών στο ΑΤΤΙΚΟ ΚΟΛΕΓΙΟ
  • Γραφείο Επαγγελματικής Υποστήριξης
  • Διδασκαλία Ξένων Γλωσσών (ΔΩΡΕΑΝ)
  • Διδασκαλία των προγραμμάτων Η/Υ (ΔΩΡΕΑΝ)
  • Σεμινάρια και εξειδικεύσεις (ΔΩΡΕΑΝ)
  • Γραφείο Ψυχολογικής Υποστήριξης
  • Εκπαιδευτικά ταξίδια στο εξωτερικό
  • Αθλητικές και ψυχαγωγικές εκδηλώσεις
  • Αναβολή στράτευσης, για όσο χρόνο διαρκούν οι σπουδές.

Οι σπουδαστές διατηρούν το δικαίωμα συμμετοχής τους στον ασφαλιστικό φορέα των γονέων, τόσο για την περίθαλψη όσο και για τα οικογενειακά επιδόματα κ.λ.π.

Παροχή βεβαιώσεων που απαιτούνται για την εφορία ή άλλους φορείς χρηματοοικονομικής φύσεως.
Δελτίο μειωμένου εισιτηρίου (Πάσο)

ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Με απόφαση του Δ.Σ. του ΕΟΠΠΕΠ καθορίζεται ο ετήσιος αριθμός των αποφοίτων των ΙΕΚ των οποίων η πρακτική άσκηση θα επιδοτείται από τον Ο.Ε.Ε.Κ. σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 12 του Ν. 2009/92.

Η επιλογή των επιδοτούμενων γίνεται με απόφαση του Προέδρου του ΕΟΠΠΕΠ μετά από γνώμη τριμελούς συμβουλευτικής επιτροπής. Για την επιλογή συνεκτιμώνται τα παρακάτω κριτήρια:

  • οικονομική κατάσταση ασκούμενου
  • οικογενειακή κατάσταση (πολυτεκνία)
  • κτήση κάρτας ανεργίας από τον Ο.Α.Ε.Δ.

Το ποσό της επιδότησης της πρακτικής άσκησης των ασκούμενων ανέρχεται στο ποσό των 800 € κατ’εξάμηνο. Η επιδότηση χορηγείται στον ασκούμενο μετά την ολοκλήρωση της πρακτικής του, αφού εγκριθεί από τον ΕΟΠΠΕΠ.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Οι καταρτιζόμενοι του ΙΙΕΚ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟΣ της ειδικότητας αυτής, εκπαιδεύονται σε εργαστήρια τα οποία είναι εξοπλισμένα με υπερσύγχρονα όργανα και συσκευές.

ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ
Το ΙΕΚ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟΣ, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής μέριμνας, καθιέρωσε Κανονισμό Υποτροφιών για τους καταρτιζομένους (για κάθε εξάμηνο) προκειμένου να συνδράμει τους κοινωνικά ασθενέστερους και να συμβάλει στη δημιουργία κινήτρων και στην καλλιέργεια της άμιλλας μεταξύ των καταρτιζομένων.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
Tο IEK IΠΠOKPATEIOΣ προσφέρει στους φοιτητές του, τη δυνατότητα παρακολούθησης σεμιναρίων και διαλέξεων πάνω σε εξειδικευμένα ζητήματα του επαγγέλματός τους προκειμένου να αποκτήσουν ολοκληρωμένη και σφαιρική γνώση του αντικειμένου. Eνδεικτικά αναφέρουμε: μαθαίνω παίζοντας, συμβουλευτική ψυχολογία στο σχολείο και την οικογένεια, νέες τεχνικές δημιουργίας για παιδιά προσχολικής ηλικίας, το σύστημα Montessori για παιδιά ηλικίας έως 6 ετών.

Ημερίδα Επιμόρφωσης: στην Μαιευτική και Γυναικολογική Κλινική «ΜΗΤΕΡΑ»
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την 25η Ιουνίου στο Αμφιθέατρο του Μαιευτηρίου ΜΗΤΕΡΑ «Ν. Λούρος» Ημερίδα Επιμόρφωσης, την οποία διοργάνωσε το τμήμα marketing του ΜΗΤΕΡΑ αποκλειστικά για τους φοιτητές του Εκπαιδειτικού Ομίλου ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟΣ.

Συγκεκριμένα, οι σπουδαστές και οι απόφοιτοι των τμημάτων ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ – ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και να θέσουν ερωτήματα που προέκυψαν γύρω από τις ενότητες της Ημερίδας:
Α΄μέρος: «Παρουσίαση του Ομίλου ΥΓΕΙΑ – ΜΗΤΕΡΑ – ΛΗΤΩ. Επαγγελματική αποκατάσταση στο χώρο των υπηρεσιών Υγείας – Συμβουλές για «δυνατό» βιογραφικό»
Β΄μέρος: «Μητρικός θηλασμός – Περιποίηση βρέφους»

Σεμινάριο κατασκευής αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων
Στόχος του σεμιναρίου: η κατασκευή απλών μουσικών οργάνων απο διάφορα – πολλές φορές αχρηστα υλικά. Με αυτές τις κατασκεύες δόθηκε η ευκαιρία στους σπουδαστές να πειραματιστούν στον τρόπο παραγωγής ήχου και στο παίξιμό τους, και να εμπλουτίσουν με νέα όργανα το εργαστήριό τους.

Tο IEK IΠΠOKPATEIOΣ προσφέρει στους φοιτητές του τη δυνατότητα παρακολούθησης σεμιναρίων και διαλέξεων πάνω σε εξειδικευμένα ζητήματα του επαγγέλματός τους προκειμένου να αποκτήσουν ολοκληρωμένη και σφαιρική γνώση για το αντικείμενο. Eνδεικτικά αναφέρουμε: μουσικοκινητική αγωγή, προβληματική και αποκλίνουσα συμπεριφορά, σύστημα montessori για παιδιά έως 6 ετών, σύστημα orff.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
eidiki-agwgi-ipokratios-ekdiloseisΈκθεση Εικαστικών Τεχνών
Η έκθεση φιλοξενείται στον 6ο όροφο της οδού Πατησίων 81 και Χέϋδεν. Περιλαμβάνει 65 έργα. Τα έργα που εκτίθενται αφορούν τους τομείς: Ζωγραφικής, Ελεύθερου Σχεδίου και Χαρακτικής, Κεραμικής, Ξυλογλυπτικής. Το μάθημα των εικαστικών τεχνών συμβάλλει αποφασιστικά στην ανάδειξη των κρυφών ταλέντων των δημιουργών, την απόκτηση εικαστικής παιδείας αλλά και τη διαφυγή με το πλέον δημιουργικό τρόπο, από τη ρουτίνα της καθημερινότητας. Πρόκειται για ένα θεσμό που πρωτοκαθιέρωσε το ΙΕΚ Ιπποκράτειος από το 1993, προσφέροντας πλέον γόνιμο πεδίο δράσης σε εκατοντάδες σπουδαστές.

Επισκέψεις του τομέα Παιδαγωγικών:
Το ΙΕΚ Ιπποκράτειος κάθε χρόνο αφιερώνει αρκετές ώρες από το διδακτικό πρόγραμμα για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων.

  • Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης
  • Παιδικό Μουσείο
  • Νέο Μουσείο Ακροπόλεως
  • Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας
  • Σπαθάρειο Μουσείο Θεάτρου Σκιών
  • Εθνικό Αρχαιλογικό Μουσείο
  • Εθνική Πινακοθήκη
  • Κέντρο Γαία
  • Μουσείο Αφής
  • Μουσείο Λαϊκών Μουσικών Οργάνων
  • Adventure Park
  • Αττικό Ζωολογικό Πάρκο

Επίσκεψη στο «Χαμόγελο του Παιδιού»
xamogelo-paidiou-ipokratiosΈρανο αγάπης πραγματοποίησε το τμήμα Παιδαγωγικών για τα παιδιά του «Κάνε μια ευχή», όπως επίσης και για τα παιδιά στο «Χαμόγελο του παιδιού», όπου πραγματοποιήθηκε επίσκεψη πριν τα Χριστούγεννα. Οι σπουδαστές και οι καθηγητές τους διασκέδασαν τα παιδιά με κουκλοθέατρο, με τραγούδια Χριστουγεννιάτικα, με θεατρικό παιχνίδι. Η ανταμοιβή τους ήταν το χειροκρότημα και μια μεγάλη αγκαλιά από τα παιδιά που ζήτησαν να επαναληφθεί η επίσκεψη!

 

 

Ημερίδα για το Σύνδρομο Down
Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Σύνδρομο Down η 21η Μαρτίου και ο Σύλλογος Ηλιαχτίδα διοργάνωσε στο δημαρχείο Αμαρουσίου ημερίδα με σκοπό την ενημέρωση και την εκπαίδευση των γονέων και των ανθρώπων που ασχολούνται με την εκπαίδευση των ατόμων με σύνδρομο Down. Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 21 Μαρτίου, υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας και του Δήμου Αμαρουσίου και με την υποστήριξη του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα. Στην πρώτη ενότητα της ημερίδας αναλύθηκαν η σημασία της πρώιμης παρέμβασης και οι τρόποι για να επιτευχθεί. Στην δεύτερη ενότητα αναπτύχθηκε διεξοδικά το θέμα της διαχείρισης συναισθημάτων και συμπεριφοράς των ατόμων με σύνδρομο Down και του περιβάλλοντός τους. Την ημερίδα παρακολούθησαν σπουδαστές του τομέα Παιδαγωγικών του ΙΕΚ Ιπποκράτειος.

ekthesi-vivliou-paidagwgika-ipokratios21ο Παιδικό Φεστιβάλ: Τον πρώτο και τελευταίο λόγο έχουν τα παιδιά!
Το «1ο Παιδικό Φεστιβαλ Town for Kids» πραγματοποιήθηκε στις 20 και 21 Σεπτεμβρίου στο Άλσος Στρατού στο Γουδή. Εκεί στήθηκε μια πρωτόγνωρη για τα ελληνικά δεδομένα γιορτή για παιδιά ηλικίας 2-12 ετών. Όσοι επισκέφθηκαν το φεστιβάλ είχαν την ευκαιρία όχι μόνο να παρακολουθήσουν δραστηριότητες και παραστάσεις, αλλά και να ζήσουν ένα μαγευτικό παραμύθι με κύριο στόχο να κινητοποιήσει τα παιδιά για θέματα περιβάλλοντος με πρωτότυπο τρόπο.


ekthesi-vivliou-paidagwgika-ipokratios2η Έκθεση Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου

Με κεντρικό θέμα «Όνειρα και Εφιάλτες», και τιμώμενη χώρα το Ηνωμένο Βασίλειο, διοργανώθηκε για δεύτερη φορά από το υπουργείο Πολιτισμού και το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ), η έκθεση Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου. Στις τέσσερις μέρες λειτουργίας της έκθεσης, τα μικρά αλλά και τα μεγαλύτερα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αγκαλιάσουν το βιβλίο και να ταξιδέψουν στον υπέροχο κόσμο της παιδικής και εφηβικής λογοτεχνίας. Επίσης, είχε σχεδιαστεί ένα πλούσιο πρόγραμμα εκδηλώσεων για κάθε ηλικία και κάθε γούστο.

 

 

 

 

Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας
imera-kata-paidikis-ergasias-ipokratios
Η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας η 12η Ιουλίου, καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας με στόχο την καταπολέμηση της παιδικής εργασίας και πιο συγκεκριμένα την παράνομη διακίνηση των παιδιών. 218 εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως καθημερινά βλέπουν τους εαυτούς τους να εργάζονται πολλές ώρες σε αντίξοες, επικύνδυνες συνθήκες, κάτω από καθεστώς εκμετάλλευσης. Οι πολίτες μπορούν να βοηθήσουν για την εξάλειψη τέτοιων φαινομένων που δεν ταιριάζουν σε μια κοινωνία που θέλει να αυτοχαρακτηρίζεται «πολιτισμένη».

 

arxelwn-ipokratios-paidagwgikaΑρχέλων: Σύλλογος για την προστασία της θαλάσσιας χελώνας
Κάθε χρόνο, καταγράφονται περίπου 50 τραυματισμένες Θαλάσσιες Χελώνες που μεταφέρονται μέσω του Πανελληνίου Δικτύου Διάσωσης και του Λιμενικού Σώματος, στο Κέντρο Διάσωσης του ΑΡΧΕΛΩΝ για περίθαλψη και άλλες 200 που βρίσκονται νεκρές στις ελληνικές παραλίες. Για να ενισχυθεί το έργο του Πανελληνίου Δικτύου Διάσωσης, διοργανώνονται σεμινάρια εκπάιδευσης Εθελοντών Διασωστών στα οποία μπορεί να συμμετέχουν όλοι.

ΩΡΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ - ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η έναρξη των μαθημάτων είναι το πρώτο 15ήμερο Οκτωβρίου. Η φοίτηση είναι υποχρεωτική και οι ώρες διδασκαλίας καθορίζονται σε προγράμματα που διαρκούν 20 ώρες την εβδομάδα.

Οι σπουδαστές παρακολουθούν καθημερινή διδασκαλία σε ωράριο, που επιλέγουν κατά την εγγραφή τους:

      • Πρωινά ωράρια μεταξύ 9:00 και 13:30
      • Μεσημεριανά ωράρια μεταξύ 13:00 και 17:30
      • Απογευματινά ωράρια μεταξύ 17:00 και 21:00

Η διάρκεια σπουδών είναι 5 εξάμηνα και η πρόοδος αξιολογείται με ενδιάμεσα τεστ και εξετάσεις ανά εξάμηνο.

Μετά από επιτυχή αποτελέσματα των εξετάσεων του τελευταίου εξαμήνου οι απόφοιτοι του ΙΕΚ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟΣ εφοδιάζονται με Βεβαίωση Επαγγελματικής Κατάρτισης, η οποία επικυρώνεται από το Υπουργείο Παιδείας.

Σας ενδιαφέρει?

Παρακαλούμε, επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερες πληροφορίες.

Φόρμα Ενδιαφέροντος

Συμπληρώστε τα στοιχεία σας στην φόρμα επικοινωνίας και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο δυνατόν.

Το όνομά σας (απαραίτητο)

Το email σας (απαραίτητο)

Τηλέφωνο (απαραίτητο)

Το μήνυμά σας